Jika anda ingin hubungi khidmat pelanggan Public Bank, sila rujuk maklumat seperti di bawah:

Apa nombor telefon khidmat pelanggan Public Bank?

Nombor telefon khidmat pelanggan Public Bank adalah 1-800-22-5555 (talian bebas tol di Malaysia) atau +603-2176 8000 (dari luar Malaysia).

Adakah talian khidmat pelanggan Public Bank beroperasi 24 jam?

Tidak, talian khidmat pelanggan Public Bank tidak beroperasi 24 jam.

Waktu operasi talian khidmat pelanggan Public Bank adalah dari 7 pagi hingga 11 malam setiap hari.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web Public Bank.

Apa email khidmat pelanggan Public Bank?

Untuk menghubungi khidmat pelanggan Public Bank melalui email, anda boleh menghantar emel kepada: [email protected]

Bila saya perlu ke kaunter khidmat pelanggan Public Bank di cawangan terdekat?

Anda perlu pergi ke pusat khidmat pelanggan Public Bank di cawangan terdekat sekiraya permasalahan anda tidak dapat diselesaikan menggunakan bantuan customer service.

Pegawai di cawangan mempunyai pengetahuan dan kepakaran dalam produk dan perkhidmatan Public Bank seperti urusan pembukaan akaun, transaksi, kad kredit, ATM dan lain-lain.

Mereka juga dapat memberikan nasihat dan bantuan yang diperlukan untuk menyelesaikan masalah anda.

Mereka juga dapat memberikan maklumat terkini mengenai produk dan perkhidmatan Public Bank, dan membantu anda membuat keputusan yang tepat mengenai keperluan kewangan anda.

Apa perlu buat kalau khidmat pelanggan Public Bank tak bantu selesaikan masalah?

Jika khidmat pelanggan Public Bank tidak membantu menyelesaikan masalah, anda boleh mengambil langkah-langkah berikut:

1. Hubungi pihak pengurusan Public Bank: Anda boleh menghubungi pihak pengurusan Public Bank untuk memberitahu mengenai masalah anda dan meminta bantuan mereka untuk menyelesaikan masalah tersebut.

2. Buat aduan secara bertulis: Jika anda masih tidak puas dengan penyelesaian yang diberikan oleh Public Bank, anda boleh membuat aduan secara bertulis kepada pihak berkuasa seperti Bank Negara Malaysia.

3. Gunakan platform media sosial: Anda boleh menggunakan platform media sosial seperti Twitter atau Facebook untuk mengadu kepada Public Bank secara terbuka. Ini mungkin dapat menarik perhatian pihak Public Bank dan mempercepat penyelesaian masalah anda.

4. Pertimbangkan untuk menukar bank: Jika masalah anda tidak dapat diselesaikan dengan Public Bank, anda boleh mempertimbangkan untuk menukar bank ke bank lain yang lebih baik dalam memberikan khidmat pelanggan.

Adam Haris merupakan individu yang minat bidang computer security, cybersecurity, digital security dan information technology security (IT security). Adam juga berkongsi pengetahuan dan pandangan tentang topik berkaitan scam dan penipuan.

1 Comment

Leave A Reply