Jika anda mahu hubungi khidmat pelanggan Affin Bank, sila rujuk maklumat seperti di bawah:

Apa nombor telefon khidmat pelanggan Affin Bank?

Nombor telefon khidmat pelanggan Affin Bank adalah +603-8230 2222 (dari dalam dan luar Malaysia).

Adakah talian khidmat pelanggan Affin Bank beroperasi 24 jam?

Tidak, talian khidmat pelanggan Affin Bank tidak beroperasi 24 jam.

Waktu operasi talian khidmat pelanggan Affin Bank adalah dari 8 pagi hingga 12 tengah malam setiap hari.

Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web rasmi Affin Bank atau hubungi talian khidmat pelanggan mereka semasa waktu operasi yang dinyatakan.

Apa email khidmat pelanggan Affin Bank?

Alamat email khidmat pelanggan Affin Bank adalah [email protected].

Kenapa saya perlu pergi ke pusat khidmat pelanggan Affin Bank di cawangan terdekat?

Anda perlu pergi ke pusat khidmat pelanggan Affin Bank di cawangan terdekat jika anda mempunyai masalah dengan akaun bank anda, seperti transaksi yang tidak sah, masalah dengan kad ATM atau kad kredit, atau jika anda memerlukan bantuan untuk menyelesaikan masalah lain yang berkaitan dengan perbankan.

Pusat khidmat pelanggan Affin Bank di cawangan terdekat akan memberikan anda bantuan dan nasihat yang diperlukan untuk menyelesaikan masalah anda dengan cepat dan efektif.

Apa perlu buat kalau khidmat pelanggan Affin Bank tak bantu selesaikan masalah?

Jika khidmat pelanggan Affin Bank tidak membantu menyelesaikan masalah, anda boleh mengambil langkah-langkah berikut:

1. Hubungi pihak pengurusan Affin Bank: Anda boleh menghubungi pihak pengurusan Affin Bank untuk memberitahu mengenai masalah yang anda hadapi dan meminta bantuan mereka untuk menyelesaikan masalah tersebut.

2. Laporkan kepada Ombudsman Perbankan: Jika anda masih tidak puas dengan penyelesaian yang diberikan oleh Affin Bank, anda boleh melaporkan masalah anda kepada Ombudsman Perbankan. Ombudsman Perbankan adalah badan yang ditubuhkan untuk menyelesaikan pertikaian antara pelanggan dan institusi kewangan.

3. Laporkan kepada Bank Negara Malaysia: Jika anda masih tidak puas dengan penyelesaian yang diberikan oleh Affin Bank dan Ombudsman Perbankan, anda boleh melaporkan masalah anda kepada Bank Negara Malaysia. Bank Negara Malaysia adalah badan yang bertanggungjawab untuk mengawasi dan mengawal selia sektor kewangan di Malaysia.

4. Pertimbangkan untuk menukar bank: Jika anda masih tidak puas dengan penyelesaian yang diberikan oleh Affin Bank, anda boleh mempertimbangkan untuk menukar bank. Anda boleh mencari bank lain yang menawarkan khidmat pelanggan yang lebih baik dan memenuhi keperluan anda.

Adam Haris merupakan individu yang minat bidang computer security, cybersecurity, digital security dan information technology security (IT security). Adam juga berkongsi pengetahuan dan pandangan tentang topik berkaitan scam dan penipuan.

Leave A Reply